Schreiner Airways
Schreiner kocht de PH-DAC van de KLM in september 1963. Het toestel was in dienst tot oktober 1967 en is toen geretourneerd naar de KLM. Het werd direct doorverkocht en heeft en groot aantal verschillende eigenaren gehad. Het werd het laatst in 2004 gesignaleerd in Africa.
Type : Douglas DC 3 Programma : FSX Model : Awesome 4 Some Operator : Fairways Rotterdam Download : Alléén repaint
De PH-SAA is in juli 1962 door Schreiner Airways aangeschaft. Het werd vooral ingezet als zakenvliegtuig en voor adhoc-charters. In november 1965 werd besloten het toestel naar Nigerië te verkopen.
Type : De Havilland DH104 Serie 6 Programma : FS2004 en FSX Model : Rick Piper Operator : Schreiner Airways Download : Alléén repaint
De PH-SAD was in Schreinerdienst van april 1965 tot january 1968. Vooral voor vakantievluchten naar het Middenlandse Zee-gebied. Toen Schreiner zijn activiteiten stopte werd het toestel verkocht aan de KLM, die het tot november 1990 gebruikte voor de binnenlandse vluchten van de NLM. Fokker kocht het toestel terug en leasde het tot 1993 door aan verschillende maatschappijen. Gesloopd in Argentinië in 1996, na 31 jaar dienst te hebben gedaan.
Type : Fokker F.27 Mk 200 Programma : FS2004 en FSX Model : Mike Stone Operator : Schreiner Airways Download : Kompleet vliegtuig
Type : Douglas DC-7c Programma : FS2004 en FSX Model : Greg Pepper, Don Gibson Operator : Schreiner Airways Download : Alléén repaint
volgende volgende
Schreiner Airways leasde de DC-7C PH-SAE van Trans World Leasing Ltd. De eerste eigenaar was Japan Airlines en Braathens in Noorwegen, die het verkocht aan Trans World Leasing. Vanaf juli 1965 tot december 1967 was het in dienst van Schreiner Airways, totdat deze zijn chartervluchten stopte. Het toestel ging terug naar Trans World Leasing ltd en werd later gebruikt voor de hulpvluchten naar Biafra. Waarschijnlijk is het toestel daarna in Afrika gesloopt.