Schreiner Airways en Schreiner Airways Cargo
De PH-SAA is in juli 1962 door Schreiner Airways aangeschaft. Het werd vooral ingezet als zakenvliegtuig en voor adhoc-charters. In november 1965 werd besloten het toestel naar Nigerië te verkopen.
Type : De Havilland DH104 Serie 6 Programma : FS2004 en FSX Model : Rick Piper Operator : Schreiner Airways Download : Alléén repaint
De PH-SAD was in Schreinerdienst van april 1965 tot january 1968. Vooral voor vakantievluchten naar het Middenlandse Zee-gebied. Toen Schreiner zijn activiteiten stopte werd het toestel verkocht aan de KLM, die het tot november 1990 gebruikte voor de binnenlandse vluchten van de NLM. Fokker kocht het toestel terug en leasde het tot 1993 door aan verschillende maatschappijen. Gesloopd in Argentinië in 1996, na 31 jaar dienst te hebben gedaan. Deze repaint maakt deel uit van de download: Fokker F 27-100,200,400 Dutch Pack for FS2004 and FSX
Type : Fokker F.27 Mk 200 Programma : FS2004 en FSX Model : Mike Stone Operator : Schreiner Airways Download : Kompleet vliegtuig
Type : Douglas DC-7c Programma : FS2004 en FSX Model : Greg Pepper, Don Gibson Operator : Schreiner Airways Download : Alléén repaint
volgende volgende
Schreiner Airways leasde de DC-7C PH-SAE van Trans World Leasing Ltd. De eerste eigenaar was Japan Airlines en Braathens in Noorwegen, die het verkocht aan Trans World Leasing. Vanaf juli 1965 tot december 1967 was het in dienst van Schreiner Airways, totdat deze zijn chartervluchten stopte. Het toestel ging terug naar Trans World Leasing ltd en werd later gebruikt voor de hulpvluchten naar Biafra. Waarschijnlijk is het toestel daarna in Afrika gesloopt.
Type : Dornier 228-212 Programma : FS2004 en FSX Model : Premier Aircraft Design Operator : Schreiner Airways Cargo Download : Kompleet vliegtuig
In 1986 besloot de Schreiner Groep een nieuwe dochtermaatschappij op te starten die zich ging richten op de vrachtmarkt. Gestart werd met een enkele Dornier 228 die spoedig werd aangevuld met een tweetal tweedehands Fokker F27-400's. Naast de Dornier en de F27's had Schreiner Airways Cargo ook nog drie Airbus A-300B4's, een Lockheed L-382G en een De Havilland DHC-8 in dienst. De PH-SDO maakte deel uit van de Schreinervloot van 1985 tot 1987 en werd daarna verkocht naar het Verenigd Koninkrijk. Schreiner Airways Cargo stopte met zijn activiteiten halverwege 2001.
Type : Airbus A300B4 Programma : FS2004 en FSX Model : SGA Operator : Schreiner Airways Cargo Download : Kompleet vliegtuig
Van 1999 tot 2001 had het Schreiner Airways Cargo drie Airbus A-300B4's in de vloot. Toen in 2001 besloten werd te stoppen met de Cargo afdeling werden twee Airbussen aan DHL in Ierland verkocht en de laatste naar de VS. Deze repaint maakt deel uit van de download:Airbus A300B2 Dutch Pack for FS2004 and FSX.
De Fokker F27-400 PH-SFA bleef van 1986 tot 1994 in dienst en werd verkocht naar Myamar terwijl de PH- SFB tot 1990 en toen werd verkocht naar Zwitserland. Deze repaint maakt deel uit van de download: Fokker F 27-100,200,400 Dutch Pack for FS2004 and FSX
Type : Fokker F.27 Mk 200 Programma : FS2004 en FSX Model : Mike Stone Operator : Schreiner Airways Cargo Download : Kompleet vliegtuig
Type : Lockheed L-382G Hercules Programma : FS2004 en FSX Model : Mike Stone Operator : Schreiner Airways Cargo Download : Kompleet vliegtuig
Lockheed L-382G Hercules PH-RMH werd geleased van Safair International uit Zuid Afrika in 1997 en 1998 en gebruikt voor een subcharter voor de KLM.
Type : Dornier Do 27A-4 Programma : FS2004 en FSX, pakket met 3 repaints Model : Hannes von der Heide Operator : Schreiner Aerocontractors Download : Kompleet vliegtuig
Van 1959 tot 1966 was de PH-ACT eigendom van Schreiner Aerocontractors. Het vloog met drie verschillende beschilderingen van dochterondernemingen van de Schreiner Groep. Tot 1962 van Aero-Taxi, van 1962 tot 1966 van Aerocontractors en in 1963 een paar maanden van Scheiner Airways.In 1967 werd het verkocht naar Duitsland.
In 1963 schafte Schreiner een tweetal Douglas DC-3 Dakota's aan, eigenlijk waren het C-47A's. De PH-DAC kwam van de KLM en was in dienst tot oktober 1967 en is toen geretourneerd naar de KLM. Schreiner gebruikte het toestel voor passagiers en vrachtcharters. De KLM verkocht de PH-DAC direct door en heeft daarna en groot aantal verschillende eigenaren gehad.Het werd het laatst in 2004 gesignaleerd in Africa. De PH-ERZ kwam uit de Verenigde Staten waar het toestel alleen voor VIP vervoer werd gebruikt. Schreiner Aerocontractors werd in maart 1963 de tweede civiele eigenaar van dit toestel. Het luxe VIP-interieur met 10 zitplaatsen werd gehandhaafd en Schreiner bood het toestel aan voor slechts fl. 2.- per gevlogen kilometer.
Type : Douglas DC 3 Programma : FSX Model : Awesome 4 Some Operator : Schreiner Airways Download : Alléén repaint