Limburg Airlines
Limburg Airlines is slechts van 15 juni 1973 tot 26 april 1974 actief geweest.Vanaf Maastricht Airport werd de dienst Maastricht-London Gatwick onderhouden. Daarvoor had de maatschappij twee Fokker F.27 Mk 200 Friendships gekocht van de Japanse ANA. Men slaagde er niet in de dienst rendabel te krijgen en vergunningen te verwerven naar andere bestemmingen en het ging failliet. De PH-OGA ging naar Air UK als G-BCDN
Type : Fokker F.27 Mk 200 Programma : FS2004 en FSX Model : Mike Stone Operator : Limburg Airlines Download : Kompleet vliegtuig
Type : Canadair CL-44D Programma : FS2004 en FSX Model : Mike Stone Operator : Limburg Aircargo Download : Kompleet vliegtuig
Limburg Aircargo was een dochter van Limburg Airlines is. De moedermaatschappij was slechts van 15 juni 1973 tot 26 april 1974 actief vanaf Maastricht Airport met twee Fokker F.27 Mk 200 Friendships. Men slaagde er niet in de passagiersdiensten rendabel te krijgen en het ging failliet. Er was nog een lucratief contract voor een vrachtdienst op het Verre Oosten. Daarvoor werd Limburg Aircargo gesticht en er werd bij Trans Meridian Aircargo de Canadair CL-44D G-AZIN gehuurd van december 1975 t/m augustus 1976. Het contract werd niet verlengd en Limburg Aircargo werd geliquideerd en de G-AZIN ging terug naar de UK.
volgende volgende