Type: Dornier Do 27A-4

Programma: FS2004 en FSX, pakket met 3 repaints

Model: Hannes von der Heide

Operator: Schreiner Aerocontractors

Download: Kompleet vliegtuig


Van 1959 tot 1966 was de PH-ACT eigendom van Schreiner Aerocontractors. Het vloog met drie verschillende beschilderingen van dochterondernemingen van de Schreiner Groep. Tot 1962 van Aero-Taxi, van 1962 tot 1966 van Aerocontractors en in 1963 een paar maanden van Scheiner Airways.In 1967 werd het verkocht naar Duitsland.

Type: Supermarine Spitfire Mk IX

Programma: FS2004 en FSX, pakket met 3 repaints

Model: A.F. Scrub

Operator: Koninklijke Luchtmacht/Schreiner

Download: Kompleet vliegtuig


Na WWII nam de KLU 72 Spitfires van de RAF over. Daarvan hebben 35 éénzits jagers plus 3 tweezits-trainers in Nederland gevlogen  en 20 in Nederlands Indië. De overige 14 werden gebruikt voor grondinstructie.Vanaf half 1946 tot 1954 werden ze gebruikt bij de Jachtvliegschool op Twente en als jachtvliegtuig op Soesterberg en Twente. Vanaf 1948 werden de jachtvliegtuigen in Nederland vervangen door Gloster Meteors. De Spitfires voerden eerst de RAF camouflage-beschildering met Nederlandse roundels en een H-registratie. In 1951 werden de toestellen zilverkleurig en werd de H-registratie vervangen door 3W-. De H-28 werd 3W-14. In 1954 werd het toestel overgedragen aan Schreiner, oranje geschilderd, voorzien van de registratie PH-NFO en als een van de drie doelvliegtuigen ingezet vanaf het vliegveld Texel. Na een crash in juni 1957 werd het toestel gesloopt.

Type: Supermarine Spitfire Mk IXT

Programma: FS2004 en FSX, pakket met 2 repaints

Model: A.F.Scrub

Operator: Koninklijke Luchtmacht/Schreiner

Download: Kompleet vliegtuig


Na WWII nam de KLU 72 Spitfires van de RAF over. Daarvan waren er 3 Mk IXT tweezits-trainers. Ze waren oorspronkelijk gebouwd als eenzits Mk IX’s en later door Vickers-Armstrong verbouwd naar MK IXT. Ze waren in dienst vanaf maart 1948 tot 1951 en de 3W-22 tot mei 1953. Het toestel werd overgedragen aan Schreiner, oranje geschilderd, voorzien van de registratie PH-NFN en als één van de drie doelvliegtuigen ingezet vanaf het vliegveld Texel. Na een crash in mei 1957 werd het toestel gesloopt.


Type: Douglas DC 3

Programma: FSX

Model: Awesome 4 Some

Operator: Schreiner Airways

Download: Alléén repaint


In 1963 schafte Schreiner een tweetal Douglas DC-3 Dakota's aan, eigenlijk waren het C-47A's. De PH-DAC kwam van de KLM en was in dienst tot oktober 1967 en is toen geretourneerd naar de KLM. Schreiner gebruikte het toestel voor passagiers en vrachtcharters. De KLM verkocht de PH-DAC direct door en heeft daarna en groot aantal verschillende eigenaren gehad.Het werd het laatst in 2004 gesignaleerd in Afrika. De PH-ERZ kwam uit de Verenigde Staten waar het toestel alleen voor VIP vervoer werd gebruikt. Schreiner Aerocontractors werd in maart 1963 de tweede civiele eigenaar van dit toestel. Het luxe VIP-interieur met 10 zitplaatsen werd gehandhaafd en Schreiner bood het toestel aan voor slechts fl. 2.- per gevlogen kilometer.

Type: De Havilland DH104 Serie 6

Programma: FS2004 en FSX

Model: Rick Piper

Operator: Schreiner Airways

Download: Alléén repaint


De PH-SAA is in juli 1962 door Schreiner Airways aangeschaft. Het werd vooral ingezet als zakenvliegtuig en voor adhoc-charters. In november 1965 werd besloten het toestel naar Nigerië te verkopen.

Type: Fokker  F.27 Mk 200

Programma: FS2004 en FSX

Model: Mike Stone

Operator: Schreiner Airways

Download: Kompleet vliegtuig


De PH-SAD was in Schreinerdienst van april 1965 tot january 1968. Vooral voor vakantievluchten naar het Middenlandse Zee-gebied. Toen Schreiner zijn activiteiten stopte werd het toestel verkocht aan de KLM,

die het tot november 1990 gebruikte voor de binnenlandse vluchten van de NLM. Fokker kocht het toestel terug en leasde het tot 1993 door aan verschillende maatschappijen. Gesloopd in Argentinië in 1996, na 31 jaar dienst te hebben gedaan.

Deze repaint maakt deel uit van de download: Fokker F 27-100,200,400 Dutch Pack for FS2004 and FSX

Type: Douglas DC-7c

Programma: FS2004 en FSX

Model: Greg Pepper, Don Gibson

Operator: Schreiner Airways

Download: Alléén repaint


Schreiner Airways leasde de DC-7C PH-SAE van Trans World Leasing Ltd. De eerste eigenaar was Japan Airlines en Braathens in Noorwegen, die het verkocht aan Trans World Leasing. Vanaf juli 1965 tot december 1967 was het in dienst van Schreiner Airways, totdat deze zijn chartervluchten stopte. Het toestel ging terug naar Trans World Leasing ltd en werd later gebruikt voor de hulpvluchten naar Biafra. Waarschijnlijk is het toestel daarna in Afrika gesloopt.. Alle Nederlandse Douglas DC-7C beschilderingen heb ik in één download samengevoegd en kan je vinden op de downloadpagina: Douglas DC-7C Dutch Pack repaint only for FS2004 and FSX.

Type: Dornier 228-212

Programma: FS2004 en FSX

Model: Premier Aircraft Design

Operator: Schreiner Airways Cargo

Download: Kompleet vliegtuig


In 1986 besloot de Schreiner Groep een nieuwe dochtermaatschappij op te starten die zich ging richten op de vrachtmarkt. Gestart werd met een enkele Dornier 228 die spoedig werd aangevuld met een tweetal tweedehands Fokker F27-400's. Naast de Dornier en de F27's had Schreiner Airways Cargo ook nog drie Airbus A-300B4's, een Lockheed L-382G en een De Havilland DHC-8 in dienst.

De PH-SDO maakte deel uit van de Schreinervloot van 1985 tot 1987 en werd daarna verkocht naar het Verenigd Koninkrijk.

Type: Fokker  F.27 Mk 400

Programma: FS2004 en FSX

Model: Mike Stone

Operator: Schreiner Airways Cargo

Download: Kompleet vliegtuig


In 1986 besloot de Schreiner Groep een nieuwe dochtermaatschappij op te starten die zich ging richten op de vrachtmarkt. Gestart werd met een enkele Dornier 228 die spoedig werd aangevuld met een tweetal tweedehands Fokker F27-400's. De PH-SFA bleef tot 1994 in dienst en werd verkocht naar Myamar terwijl de PH-SFB tot 1990 en werd verkocht naar Zwitserland.

Naast de Dornier en de F27's had Schreiner Airways Cargo ook nog drie Airbus A-300B4's, een Lockheed L-382G en een  De Havilland DHC-8 in dienst. Schreiner Airways Cargo stopte eind 2001 met zijn activiteiten.

Deze repaint maakt deel uit van de download: Fokker F 27-100,200,400 Dutch Pack for FS2004 and FSX

Type: Airbus A300B2

Programma: FS2004 en FSX

Model: SGA

Operator: Schreiner Airways Cargo

Download: Kompleet vliegtuig


In 1986 besloot de Schreiner Groep een nieuwe dochtermaatschappij op te starten die zich ging richten op de vrachtmarkt. Gestart werd met een enkele Dornier 228 die spoedig werd aangevuld met een tweetal tweedehands Fokker F27-400's. Van 1999 tot 2001 had het ook drie Airbus A-300B4's in de vloot. Toen in 2001 besloten werd te stoppen met de Cargo afdeling werden twee Airbussen aan DHL in Ierland verkocht en de laatste naar de VS.

Deze repaint maakt deel uit van de download:Airbus A300B2 Dutch Pack for FS2004 and FSX.

Type: Lockheed L-382G Hercules

Programma: FS2004 en FSX

Model: Mike Stone

Operator: Schreiner Airways Cargo

Download: Kompleet vliegtuig


In 1986 besloot de Schreiner Groep een nieuwe dochtermaatschappij op te starten die zich ging richten op de vrachtmarkt. Gestart werd met een enkele Dornier 228 die spoedig werd aangevuld met een tweetal tweedehands Fokker F27-400's. Van 1999 tot 2001 had het ook drie Airbus A-300B4's en van 1997 tot 1999 een enkele Lockheed L-382G en van 1994 tot 2002 een enkele DeHavilland DHC-8 in de vloot. De PH-RMH werd geleased van Safair International uit Zuid Afrika en gebruikt voor een subcharter voor de KLM.