Type: Douglas DC-8-33

Programma: FS2004 en FSX

Model: Historic Jetliners Group

Operator: Martinair Holland

Download: Alléén repaint


De PH-DCD was het eerste straalvliegtuig en de eerste en een van de vijf DC-8ten die Martinair in zijn vloot heeft gehad. Het toestel is in november 1967 gekocht van de KLM. Het werd vooral ingezet gebruikt voor transatlantische charters en vakantievluchten naar het Middellandse Zee-gebied. In oktober 1973 werd het toestel verkocht aan African Safari Airways.

Type: Douglas DC-8-50

Programma: FS2004 en FSX, pakket met 2 repaints

Model: Historic Jetliners Group

Operator: Martinair Holland

Download: Alléén repaint


De PH-MAU was een van de vijf DC-8ten die Martinair in zijn vloot heeft gehad. Het toestel is in november 1968 gekocht van Overseas National Airways. Het werd vooral ingezet gebruikt voor transatlantische charters en vakantievluchten naar het Middellandse Zee-gebied. Halverwege de jaren 70 werd het voorzien van de nieuwe huisstijl.

Na 10 jaar dienst te hebben gedaan werd het toestel in november 1978 verkocht aan Aviaco in Spanje

1969

1976

Type: Douglas DC-9-33RC

Programma: FS2004 en FSX, pakket met 2 repaints

Model: Eric Cantu

Operator: Martinair Holland

Download: Kompleet vliegtuig


De PH-MAO was een van de vier DC-9-33RC die Martinair in zijn vloot heeft gehad. Gekocht in februari 1969. De DC-9's werden vooral ingezet voor vakantievluchten naar het Middellandse Zee-gebied.Halverwege de jaren 70 werd het voorzien van de nieuwe huisstijl. In maart 1983 werd de PH-MAO ingeruild bij Douglas bij de aanschaf van de grotere DC-9-82.

1969

1980

Type: McDonnell Douglas DC-10-30

Programma: FS2004 en FSX, pakket met 6 repaints

Model: Eric Cantu (Historic Jetliners Group)

Operator: Martinair Holland

Download: Alléén repaint


Martinair heeft van november 1973 tot september 1995 in totaal 5 DC10-30,s in dienst gehad.De PH-MBT werd van 1979 tot 1992 aan Garuda verhuurd en in 1995 verkocht aan de Koninklijke Luchtmacht om te worden omgebouwd tot KDC-10. De DC-10 werd vervangen door de MD-11.

Ik heb de beschilderingen van de DC-10’s van KLM en Martinair en de KDC-10 van de koninklijke Luchtmacht samengevoegd in één pakket dat je kunt vinden bij de downloads onder de naam: McDonnell Douglas DC-10-30 and KDC-10 Dutch pack, repaints only

Type: McDonnell Douglas MD-82

Programma: FS2004 en FSX

Model: Eric Cantu

Operator: Martinair Holland

Download: Kompleet vliegtuig


De PH-MBZ was een van de drie MD-82's die Martinair in zijn vloot heeft gehad ter vervanging van de vier DC-9-33RC's. Gekocht in februari 1983 en weer verkocht in 1992. De MD-82's werden vooral ingezet voor vakantievluchten naar het Middellandse Zee-gebied.

Type: Airbus A310-203F

Programma: FS2004 en FSX

Model: Thomas Ruth

Operator: Martinair Holland

Download: Kompleet vliegtuig


Martinair kocht in 1984 twee exemplaren van de Airbus A310, die tot november 1995 in dienst bleven. Ze werden vooral ingezet op de vakantievluchten in het Middellandse Zee gebied. Ook de toestellen van Martinair werden verkocht aan Federal Express in de USA.

Deze repaint is opgenomen in de download Airbus A310 Dutch pack for fs2004 of Airbus A310 Dutch pack for FSX en kun je vinden via het tabblad “Downloads”

Type: McDonnell Douglas MD-11

Programma: FS2004 en FSX, pakket met 3 repaints

Model: Mike Stone

Operator: Martinair Holland

Download: Kompleet vliegtuig


De MD-11 was de opvolger van de DC-10. Dezelfde configuratie, echter wat langer, nieuwe motoren, verbeterde aerodynamica en een moderne cockpit. Het toestel maakte op 10 januari 1990 zijn eerste proefvlucht en in december 1990 kon Finnair al het eerste exemplaar in ontvangst nemen. Na de fusie met McDonnell Douglas besloot Boeing de productie van de MD-11 per maart 2001 te staken. De laatste passagiers-MD-11 rolde in 1998 uit de fabriek en twee jaar later het laatste vrachttoestel. In totaal zijn er 200 MD-11's gebouwd.


Martinair heeft vanaf 1995 zeven MD-11's in dienst gehad, zowel Combi/pax/freight als alleen Freight. De combi's werden in de zomermaanden gebruikt voor passagiersvluchten naar verre vakantiebestemmingen. Ze konden 368 passagiers vervoeren.Na de zomer van 2008 werden alle MD-11's bij Martinair alleen nog voor vrachtvluchten ingezet. In 2013 verliet het eerste toestel de vloot. Op 1 juli 2016 vloog de laatste naar Southern California Logistics Airport (Victorville) om te worden verschroot. Alle MD-11's heb ik in één download samengevoegd en kan je vinden op de downloadpagina: McDonnell MD-11 Dutch Pack for FS2004 of McDonnell MD-11 Dutch Pack for FSX

Martinair MD-11 CF

Martinair MD-11 F