Type: BAC 111-300
Programma: FS2004 en FSX
Model: David Maltby
Operator: KLM
Download: Kompleet vliegtuig
In het zomerseizoen van 1968 kwam KLM capaciteit te kort en huurde voor 6 maanden de G-ATPJ van British Eagle. Het werd vooral ingezet op de route Rotterdam- Londen Heathrow.
Type: BAe J31 Jetstream
Programma: FS2004 en FSX
Model: Jean-Pierre Brisard
Operator: A.I.S Airlines
Download: Kompleet vliegtuig
A.I.S Airlines is in 2009 opgericht and gevestigd op Lelystad Airport. Het maakt deel uit van de AIS Flight Academy. Het heeft 5 Jetstreams in zijn vloot voor de lijn Münster-Osnabrück naar Stuttgart en voor lijnen in Scandinavië voor Flyglinjen, Direktflyg en Krohnair. Deze repaint maakt deel uit van de download:BAe J31 Jetstream Dutch Pack for FS2004 and FSX.
Type: BAe J31 Jetstream
Programma: FS2004 en FSX, pakket met 3 repaints
Model: Jean-Pierre Brisard
Operator: BASE Airlines
Download: Kompleet vliegtuig
BASE werd in 1985 opgericht als BASE Busines Airlines en voerde chartervluchten uit vanaf Eindhoven Airport. In 1994 werden ook lijndiensten begonnen en werd de naam veranderd in BASE Regional Airlines. BASE was zelfs van 1999 tot 2001 een franchise partner van British Airways. Haar toestellen vlogen in British Airways kleuren en met een 'BA' vluchtnummer. Bestemmingen waren de luchthavens Gatwick en Heathrow in Londen en ook Birmingham, Manchester, Hamburg en Zürich. De vloot bestond uit 3 Embraer EMB 120 Brasilia, 2 British Aerospace J31 Jetstream en 1 Beechcraft 1900D. In april 2001 ging de maatschappij failliet. Deze repaint maakt deel uit van de download:BAe J31 Jetstream Dutch Pack for FS2004 and FSX.
Type: BAe J31 Jetstream
Programma: FS2004 en FSX
Model: Jean-Pierre Brisard
Operator: Tulip Air
Download: Kompleet vliegtuig
Tulip Air was een Nederlandse luchtvaartmaatschappij die vanaf Rotterdam Airport zakenvluchten uitvoerden. De vloot bestond uit Beechcraft King Air B200's, BAe J-31's Jetstreams, Piper P-31 Navajo's en Cessna C-172's.Tulip Air werd overgenomen door de Excel Aviation Group en werd met RAS en Dynamic Airlines ondergebracht bij Dynamic Exel. Toen in 2005 de Exel Aviation Group failliet ging stopte Tulip Air zijn activiteiten. Deze repaint maakt deel uit van de download:BAe J31 Jetstream Dutch Pack for FS2004 and FSX.
Type: BAe 146-300QT
Programma: FS2004 en FSX
Model: Jon Murchison
Operator: XP Express Parcel Systems
Download: Kompleet vliegtuig
XP Express Parcel Systems werd in 1972 als City Courier opgericht door een paar Amsterdamse studenten die binnen de hoofdstad op fietsen en motoren snelle koeriersdiensten verzorgden. Het Amerikaanse koeriersbedrijf Purolator nam het bedrijf over en verkocht het na een paar jaar aan Vendex International, die de naam City Courier veranderde in XP Express Parcel Systems. XP werd vervolgens een dochter van KLM Cargo. KLM beschouwde na enkele jaren koeriersdiensten niet meer als core business en verkocht XP aan Global Distribution Express World Wide, gezamenlijk eigendom van het Australische TNT en de posterijen van Nederland, Zweden, Canada, Frankrijk en Duitsland. Tegenwoordig is TNT ondergebracht bij FedEx Corporation. XP Express Parcel Systems beschikte over een eigen vloot met o.a Fokker F.27 Friendships maar huurden aanvullende capaciteit in bij talloze Europese maatschappijen. Voor de langdurige contracten werden deze ingehuurde toestellen, zoals deze BAe 146-300 van Malmö Aviation, in de kleuren van XP geschilderd maar bleven geregistreerd in het land van herkomst.
Type: BAe 146-200
Programma: FS2004 en FSX
Model: Jon Murchison
Operator: Transavia Holland
Download: Kompleet vliegtuig
Gedurende de zomer van 1997 kwam Transavia capaciteit te kort en huurde daarom een BAe 146-200 in van Flightline UK.
Type: BAe ATP
Programma: FS2004 en FSX
Model: Enigma Simulations
Operator: Magic Blue Airlines
Magic Bird Cargo
Download: Kompleet vliegtuig
Magic Blue Airlines, gevestigd op Rotterdam Airport startte zijn activiteiten in 2005. Het bedrijf was van de in Luxemburg gevestigde FN Holding die ook eigenaar was van Farnair Europe. Als gevolg van opstapelende problemen en financiële zorgen moest men het al na een klein jaar opgeven. Het bedrijf had 2 BAe ATP's geleasd van British Aerospace om een vrachtdienst voor de Zweedse posterijen te gaan uitvoeren. De toestellen werden te laat geleverd waardoor Magic Blue schadevergoeding aan de Zweedse posterijen moest betalen. Die financiële reserve had het bedrijf niet en ging failliet. Er werd met twaalf man personeel een doorstart gemaakt onder de naam Magic Bird Cargo. Naast de twee ATP's werden van ook twee Fokker 50's aan de vloot toegevoegd. Ook nu ging het mis en ging het bedrijf in mei 2007 definief failliet.
1997
1998
2000