Type : BAe J31 Jetstream Programma : FS2004 en FSX Model : Jean-Pierre Brisard Operator : Netherlines Download : Kompleet vliegtuig
Netherlines werd opgericht in april 1984 en vloog in de zes jaren dat het bestond op de steden: Amsterdam, Eindhoven, Enschede, Rotterdam, Groningen, Keulen, Munster, Lille, Luxemburg, Birmingham Engeland, East Midlands en Luton. KLM kocht Netherlines in april 1988. In april 1991 werden NLM Cityhopper en Netherlines samengevoegd onder de naam KLM Cityhopper. De PH-KJA was een van de drie Jetstreams van Netherlines en heeft vanaf maart 1985 tot juni 1991 deel uitgemaakt van de vloot
British Aerospace
Type : BAe J31 Jetstream Programma : FS2004 en FSX Model : Jean-Pierre Brisard Operator : A.I.S Airlines Download : Kompleet vliegtuig
A.I.S Airlines is in 2009 opgericht and gevestigd op Lelystad Airport. Het maakt deel uit van de AIS Flight Academy. Het heeft 5 Jetstreams in zijn vloot voor de lijn Münster-Osnabrück naar Stuttgart en voor lijnen in Scandinavië voor Flyglinjen, Direktflyg en Krohnair.
volgende volgende
Type : BAe J31 Jetstream Programma : FS2004 en FSX, pakket met 3 repaints Model : Jean-Pierre Brisard Operator : Base Airlines Download : Kompleet vliegtuig
BASE werd in 1985 opgericht als BASE Busines Airlines en voerde chartervluchten uit vanaf Eindhoven Airport. In 1994 werden ook lijndiensten begonnen en werd de naam veranderd in BASE Regional Airlines. BASE was zelfs van 1999 tot 2001 een franchise partner van British Airways. Haar toestellen vlogen in British Airways kleuren en met een 'BA' vluchtnummer. Bestemmingen waren de luchthavens Gatwick en Heathrow in Londen en ook Birmingham, Manchester, Hamburg en Zürich. De vloot bestond uit 3 Embraer EMB 120 Brasilia, 2 British Aerospace J31 Jetstream en 1 Beechcraft 1900D. In april 2001 ging de maatschappij failliet.
1997
1998
2000
Type : BAe J31 Jetstream Programma : FS2004 en FSX Model : Jean-Pierre Brisard Operator : Tulip Air Download : Kompleet vliegtuig
Tulip Air was een Nederlandse luchtvaartmaatschappij die vanaf Rotterdam Airport zakenvluchten uitvoerden. De vloot bestond uit Beechcraft King Air B200's, BAe J-31's Jetstreams, Piper P-31 Navajo's en Cessna C-172's. Tulip Air werd overgenomen door de Excel Aviation Group en werd met RAS en Dynamic Airlines ondergebracht bij Dynamic Exel. Toen in 2005 de Exel Aviation Group failliet ging stopte Tulip Air zijn activiteiten.
Type : BAe 146-300QT Programma : FS2004 en FSX Model : Jon Murchison Operator : XP Express Parcel Systems Download : Kompleet vliegtuig
XP Express Parcel Systems werd in 1972 als City Courier opgericht door een paar Amsterdamse studenten die binnen de hoofdstad op fietsen en motoren snelle koeriersdiensten verzorgden. Het Amerikaanse koeriersbedrijf Purolator nam het bedrijf over en verkocht het na een paar jaar aan Vendex International, die de naam City Courier veranderde in XP Express Parcel Systems. XP werd vervolgens een dochter van KLM Cargo. KLM beschouwde na enkele jaren koeriersdiensten niet meer als core business en verkocht XP aan Global Distribution Express World Wide, gezamenlijk eigendom van het Australische TNT en de posterijen van Nederland, Zweden, Canada, Frankrijk en Duitsland. Tegenwoordig is TNT ondergebracht bij FedEx Corporation. XP Express Parcel Systems beschikte over een eigen vloot met o.a Fokker F.27 Friendships maar huurden aanvullende capaciteit in bij talloze Europese maatschappijen. Voor de langdurige contracten werden deze ingehuurde toestellen, zoals deze BAe 146-300 van Malmö Aviation, in de kleuren van XP geschilderd maar bleven geregistreerd in het land van herkomst.
Type : BAe 146-200 Programma : FS2004 en FSX Model : Jon Murchison Operator : Transavia Holland Download : Kompleet vliegtuig
Gedurende de zomer van 1997 kwam Transavia capaciteit te kort en huurde daarom een BAe 146-200 in van Flightline UK.
Type : BAe ATP Programma : FS2004 en FSX Model : Enigma Simulations Operator : Magic Blue Airlines Magic Bird Cargo Download : Kompleet vliegtuig
Magic Blue Airlines, gevestigd op Rotterdam Airport startte zijn activiteiten in 2005. Het bedrijf was van de in Luxemburg gevestigde FN Holding die ook eigenaar was van Farnair Europe. Als gevolg van opstapelende problemen en financiële zorgen moest men het al na een klein jaar opgeven. Het bedrijf had 2 BAe ATP's geleasd van British Aerospace om een vrachtdienst voor de Zweedse posterijen te gaan uitvoeren. De toestellen werden te laat geleverd waardoor Magic Blue schadevergoeding aan de Zweedse posterijen moest betalen. Die financiële reserve had het bedrijf niet en ging failliet. Er werd met twaalf man personeel een doorstart gemaakt onder de naam Magic Bird Cargo. Naast de twee ATP's werden van ook twee Fokker 50's aan de vloot toegevoegd. Ook nu ging het mis en ging het bedrijf in mei 2007 definief failliet.