KLM jets
De PH-DCA was het eerste straalvliegtuig van de KLM en de eerste jetliner in het Nederlandse Luchtvaartregister. Het werd in maart 1960 in dienst genomen.Van 1960 tot halverwege 1985 heeft de KLM 34 DC-8ten in zijn vloot gehad waarvan 7 van versie 33, 16 van versie 53/55 en 11 van versie 63. De toestellen werden op de middellange en lange route's gebruikt. De PH-DCA werd in april 1972 verkocht aan BIAS in België.
Type : Douglas DC-8-33 Programma : FS2004 en FSX Model : Historic Jetliners Group Operator : KLM Download : Alléén repaint
De KLM heeft 16 DC-8 serie 50 in dienst gehad. Serie 50 was in feite een DC-8-33 met nieuwe P&W JT3D-3 turbofans. Deze nieuwe motoren waren zuiniger waardoor het vliegbereik met 15% toenam. Bovendien produceerde hij minder lawaai. Later zijn met het Speed Recovery Programm aanpassingen gedaan aan om aerodynamische eigenschappen te verbeteren. De PH-DCU is een DC8-55CF (Convertible Freighter) geschikt voor zowel vracht en/of passagiersvervoer. De PH-DCU kwam in februari 1966 in dienst en werd in juli 1983 verkocht aan United Air Leasing in de USA.In de 17 dienstjaren heeft dit toestel 3 verschillende beschilderingen gevoerd.
Type : Douglas DC-8-55F Programma : FS2004 en FSX, pakket met 3 repaints Model : Historic Jetliners Group Operator : KLM Download : Alléén repaint
1966
1975
1980
De KLM heeft 11 DC-8 serie 63 in dienst gehad. Serie 63 combineerde de verlenging van 11,18 mtr t.o.v. de DC-8-50 en de aerodynamische verbeteringen van de DC-8-62. Het toestel kon 251 passagiers vervoeren over een afstand van 8.190 km. De PH-DEA kwam in september 1967 in dienst en werd in november 1983 verkocht aan Capitol Airways in de USA. In de 16 dienstjaren heeft dit toestel 3 verschillende beschilderingen gevoerd.
Type : Douglas DC-8-63 Programma : FS2004 en FSX, pakket met 3 repaints Model : Historic Jetliners Group Operator : KLM Download : Alléén repaint
1967
1975
1977
volgende volgende
Type : Airbus A310-203 Programma : FS2004 en FSX Model : Thomas Ruth Operator : KLM Download : Kompleet vliegtuig
De Airbus A310 is een verkorte versie van de Airbus A300B.In 1983 kocht KLM er 10 voor de drukke korte en middellange afstand. Vanaf 1995 werden ze geleidelijk vervangen door de Boeing 737 en 767 en de Airbus 330. De laatste werd in juli 1997 uit de vloot genomen. Het merendeel werd verkocht aan Federal Express in de USA. Deze repaint is opgenomen in de download Airbus A310 Dutch pack for fs2004 of Airbus A310 Dutch pack for FSX en kun je vinden via het tabblad “Downloads”
De KLM heeft 13 DC-10-30’s in dienst gehad van december 1972 tot 1995. Er werden er een aantal verhuurd aan VIASA, PAL en Garuda of na korte tijd verkocht. Van de 14 heeft de KLM er zelf een vijftal langdurig in dienst gehad. De PH-DTB werd in 1995 verkocht aan Northwest Airlines en werd N229NW. De DC-10 werd vervangen door de MD-11. De N237NW was eigendom van Northwest Airlines die binnen Skyteam samenwerkte met de KLM. De ene zijde van het toestel had de beschildering van Northwest terwijl de andere zijde de KLM-beschildering had. Ik heb de beschilderingen van de DC-10’s van KLM en Martinair en de KDC-10 van de koninklijke Luchtmacht samengevoegd in één pakket dat je kunt vinden bij de downloads onder de naam: McDonnell Douglas DC-10-30 and KDC-10 Dutch pack, repaints only
Type : McDonnell Douglas DC-10-30 Programma : FS2004 en FSX, pakket met 6 repaints Model : Eric Cantu (Historic Jetliners Group) Operator : KLM,Martinair Holland Download : Alléén repaint