Martinair props
Type : De Havilland DH104 Serie 1 Programma : FS2004 en FSX, pakket met 4 repaints Model : Rick Piper Operator : Martin's Air Charter Download : Alléén repaint
De PH-MAD was de eerste door Martin's Air Charter gekochte Dove. In maart 1960 werd het toestel geschilderd in dezelfde kleuren als de van Alitalia gekochte DC-3. In 1961 koos MAC voor een nieuwe huisstijl, die tot 1964 werd gevoerd. In 1964 werd Fairways Rotterdam overgenomen. MAC had De DC-3's van Fairways waren hard nodig voor MAC-chartervluchten. De PH-MAD werd toen ingezet op de Fairways- lijndienst Rotterdam-Southampton. I.p.v. "Martin's Air Charter" werd de naam "Fairways Rotterdam" op de romp aangebracht . Eind 1964 werd deze dienst gestopt. Het toestel werd in de nieuwste MAC-huisstijl geschilderd en tot november 1966 vooral weer ingezet voor de rondvluchten boven Amsterdam. Daarna werd het verkocht naar Engeland.
1960
1961
1964
1964
De PH-MAB werd in februari 1960 van Alitalia gekocht en was het eerste eigen vliegtuig van Martin's Air Charter. Men handhaafde de Alitalia-beschildering en verving Alitalia door Martin's Air Charter Ltd. Het toestel heeft tot januari 1969 dienst gedaan en heeft in die periode 5 verschillende beschilderingen gehad. Martin's Air Charter heeft 5 DC-3/C-47's in zijn vloot gehad, die werden gebruikt voor zowel vracht- als passagierscharters.
Type : Douglas DC 3 Programma : FSX, pakket met 5 repaints Model : Awesome 4 Some Operator : Martin's Air Charter/Martinair Download : Alléén repaint
1960
1961
1962
1963
1966
De PH-MAE werd in vanaf juni 1962 gehuurd van Boreas in de VS. In maart 1963 kocht MAC het toestel. Het werd gebruikt voor zowel passagiers- als vrachtcharters.In december 1966 werd het verkocht naar All Air als D-ADAC. De beschildering van 1962 is opmerkelijk. De ronde ramen werden vierkant ingekaderd zodat het vliegtuig het uiterlijk kreeg van de modernere DC-6. In 1964 werd het in de nieuwe MAC-huisstijl geschilderd.
Type : Douglas DC-4 (C-54B Skymaster) Programma : FS2004 en FSX, pakket met 2 repaints Model : Jens B. Kristensen Operator : Martin's Air Charter Download : Alléén repaint
1962
1964
De PH-MAM is oorspronkelijk in november 1953 met de registratie PH-TGB aan de KLM geleverd. In februari 1954 kreeg het de nieuwe registratie PH-DFB. In januari 1961 werd het toestel verkocht aan General Electric. In december 1966 kocht Martinair Holland het. Tot mei 1971 werd de PH-MAM gebruikt voor passagiers- en vrachtcharters en werd daarna verkocht aan Inex Adria Airways.
Type : Douglas DC-6A Programma : FS2004 en FSX Model : Jens B. Kristensen Operator : Martinair Holland Download : Alléén repaint
Type : Douglas DC-7c Programma : FS2004 en FSX Model : Greg Pepper, Don Gibson Operator : Martin's Air Charter Download : Alléén repaint
De DC-7C PH-DSO was een van de vier DC-7C's die in de zestiger jaren deel hebben uitgemaakt van de vloot van Martin's Air Charter(later Martinair Holland). Het toestel werd gekocht van de KLM en was in dienst van februari 1964 tot oktober 1968. Daarna werd het verkocht aan Trans Meridian Ltd en kort daarna gebruikt voor brandweeroefeningen op Stansted Airport. Gesloopt in 1970.
Type : Lockheed L-188c Electra Programma : FS2004 en FSX Model : Mike Stone Operator : Martinair Holland Download : Kompleet vliegtuig
De Lockheed L-188c Electra PH-LLG was vanaf februari 1960 tot januari 1969 in dienst van de KLM. In het zomerseisoen van 1968 werd het toestel geleased door Martinair Holland. V
Type : Convair CV-440 Programma : FS2004 en FSX Model : Greg Pepper Operator : Martin's Air Charter Download : Alléén repaint
De PH-CGD werd in september 1953 als CV-340 als PH-TGD aan de KLM geleverd.In april 1954 kreeg het de nieuwe registratie PH-CGD. In 1955 werd het gemodificeerd naar model CV-440. Martrin's Air Charter kocht het toestel in januari 1964. In april 1966 werd het gemodificeerd naar het model CV-640 en voorzien van twee RR Dart-motoren. De PH-CGD is vooral ingezet voor pasagierscharter in Europa. In juli 1971 werd het naar de USA verkocht.
In januari 1962 nam MAC het vanaf Vliegveld Beek opererende Limburg Airways over. Hun Dove PH-VLC en de Heron PH-VLA werden in de vloot van Martin's Air Charter opgenomen.De PH-VLA vloog in 1962/63 de dienst Stuttgart-Frankfurt voor Lufthansa en in de kleuren van Lufthansa. In mei 1963 reed in Frankfurt een tractor tegen het neuswiel en moest het toestel worden afgeschreven. Het toestel is later in Engeland opgeknapt en is uiteindelijk in Canada omgebouwd tot een Saunders ST-27A.
Type : De Havilland DH114-2B Programma : FS2004 en FSX, pakket met 2 repaints Model : Derek Palmer, Fraser McKay, Dave Booker Operator : Martin’s Air Charter Download : Alléén repaint
volgende volgende