KLM jets
De PH-DCA was het eerste straalvliegtuig van de KLM en de eerste jetliner in het Nederlandse Luchtvaartregister. Het werd in maart 1960 in dienst genomen.Van 1960 tot halverwege 1985 heeft de KLM 34 DC-8ten in zijn vloot gehad waarvan 7 van versie 33, 16 van versie 53/55 en 11 van versie 63. De toestellen werden op de middellange en lange route's gebruikt. De PH-DCA werd in april 1972 verkocht aan BIAS in België.
Type : Douglas DC-8-33 Programma : FS2004 en FSX Model : Historic Jetliners Group Operator : KLM Download : Alléén repaint
De KLM heeft 16 DC-8 serie 50 in dienst gehad. Serie 50 was in feite een DC-8-33 met nieuwe P&W JT3D-3 turbofans. Deze nieuwe motoren waren zuiniger waardoor het vliegbereik met 15% toenam. Bovendien produceerde hij minder lawaai. Later zijn met het Speed Recovery Programm aanpassingen gedaan aan om aerodynamische eigenschappen te verbeteren. De PH-DCU is een DC8-55CF (Convertible Freighter) geschikt voor zowel vracht en/of passagiersvervoer. De PH-DCU kwam in februari 1966 in dienst en werd in juli 1983 verkocht aan United Air Leasing in de USA.In de 17 dienstjaren heeft dit toestel 3 verschillende beschilderingen gevoerd.
Type : Douglas DC-8-55F Programma : FS2004 en FSX, pakket met 3 repaints Model : Historic Jetliners Group Operator : KLM Download : Alléén repaint
1966
1975
1980
De KLM heeft 11 DC-8 serie 63 in dienst gehad. Serie 63 combineerde de verlenging van 11,18 mtr t.o.v. de DC-8-50 en de aerodynamische verbeteringen van de DC-8-62. Het toestel kon 251 passagiers vervoeren over een afstand van 8.190 km. De PH-DEA kwam in september 1967 in dienst en werd in november 1983 verkocht aan Capitol Airways in de USA. In de 16 dienstjaren heeft dit toestel 3 verschillende beschilderingen gevoerd.
Type : Douglas DC-8-63 Programma : FS2004 en FSX, pakket met 3 repaints Model : Historic Jetliners Group Operator : KLM Download : Alléén repaint
1967
1975
1977
volgende volgende