Type: Cessna C-172Programma: FS2004 en FSXModel: Default MicrosoftOperator: Tulip AirDownload: alleen repaint
Tulip Air was een Nederlandse luchtvaartmaatschappij die vanaf Rotterdam Airport zakenvluchten uitvoerden. De vloot bestond uit Beechcraft King Air B200's, BAe J-31's Jetstreams, Piper P-31 Navajo's en Cessna C-172's. Tulip Air werd overgenomen door de Excel Aviation Group en werd met RAS en Dynamic Airlines ondergebracht bij Dynamic Exel. Toen in 2005 de Exel Aviation Group failliet ging stopte Tulip Air zijn activiteiten.
De PH-KJG was van 1986 tot 1990 eigendom van Netherlines. Daarna heeft het tot 1995 in de UK gevlogen met de registratie G-LOGT en G-BSFH. Vanaf 1995 tot 2001 was het toestel in dienst van BASE Airlines. Daarna heeft het tot 2004 gevlogen in de kleuren van Tulip Air
Type: Beechcraft King Air B200Programma: FS2004 en FSXModel: AI model Henry TomkiewiczOperator: Tulip AirDownload: Kompleet vliegtuig
De PH-ATM heeft van 1994 tot 2004 voor Tulip Air gevlogen. Daarna is het verkocht naar de Nederlandse Antillen.
2000
2005
Type: Piper PA-31 NavajoProgramma: FS2004 en FSXModel: AI model Dee WaldronOperator: Tulip AirDownload: Kompleet vliegtuig
De PH-IDA heeft van 1999 tot 2005 voor Tulip Air gevlogen.
Type: Embraer EMB-120 BrasiliaProgramma: FS2004 en FSXModel: Premier Aircraft DesignOperator: FlymetropolisDownload: Kompleet vliegtuig
Flymetropolis kwam voort uit de failliete boedel van Base Airlines. Het nam de leascontracten van de drie Brasilia's over en kocht ook zijn vlieglicentie en landingsrechten. Het vloog vanaf Eindhoven tot 2003 een paar lijndiensten op voornamelijk bestemmingen in het Verenigd Koninkrijk. Eind 2003 werd het bedijf overgenomen door Air Exel. Deze repaint maakt deel uit van de download: Embraer EMB-120 Dutch Pack for FS2004 and FSX
Type: ATR 42-300Programma: FS2004 en FSXModel: ISDTOperator: KLM Exel, Air ExelDownload: Kompleet vliegtuig
Toen KLM Cityhopper in 1990 stopte met de lijndienst Maastricht-Amsterdam en Maastricht-Londen Gatwick nam Air Exel deze diensten over. Gevlogen werd met 2 Embraers EMB-120 Brasilias. In de jaren negentig opereerde AIR Excel in samenwerking met de KLM onder de naam KLM Exel. De vloot werd versterkt met 3 ATR 42's. In 2001 liëerde Air Exel met de Exel Aviation Group. Het netwerk werd uitgebreid en de vloot werd verder versterkt met 1 ATR 72 en later met 2 Embraers ERJ-145's. In 2005 ging Air Exel ten onder door het faillissement van de Exel Aviation Group.
De PH-XLB was een van de twee Brasilia’s die vanaf 1992 tot de ondergang in 2005 van Air Exel voor KLM Exel hebben gevlogen. In 2006 is het toestel op Maastricht Aachen Airport Gesloopt. Deze repaint maakt deel uit van de download: Embraer EMB-120 Dutch Pack for FS2004 and FSX
Type: Embraer EMB-120 BrasiliaProgramma: FS2004 en FSXModel: Premier Aircraft DesignOperator: KLM Exel, Air ExelDownload: Kompleet vliegtuig
De PH-RXA was een van de twee ERJ-145’s die vanaf 2000 tot de ondergang in 2005 van Air Exel voor KLM Exel hebben gevlogen. In 2005 is het toestel naar de UK verkocht.