Type : Embraer EMB-110P Bandeirante Programma : FS2004 en FSX, pakket met 3 repaints Model : AI model J.E.Narcizo - RanchoJEN Operator : Twente Airlines, F'airlines en Freeway Air Download : Kompleet vliegtuig
Twente Airlines heeft vanaf september 1990 tot eind 1992 de lijndienst Twente-Amsterdam Schiphol onderhouden met een gehuurde Embraer EMB-110P. Aanvankelijk waren de passagiersaantallen redelijk maar liepen snel terug, zodat de zes retourvluchten per dag teruggeschroefd werden naar twee. Eind 1992 werd de dienst voorgezet door F'airlines die tevens de route Eelde-Amsterdam Schiphol toevoegde. De bezettingsgraden op de vluchten, vooral vanaf Eelde waren goed. Er waren plannen voor een dienst naar Londen. Min of meer onder druk van de KLM, werden de diensten in october 1998 overgedaan aan KLM Exel die kort daarna met de lijnen stopte. De PH-FVC was een van de drie geleasde Bandeirantes van F'airlines. De PH-FWT was eigendom van Freeways Air BV, Schiphol. Dit bedrijf verzorgde tot 1995 last-minute pakketvluchten uit. Toen een paar opdrachtgevers hun activiteiten stopten of verkochten moest ook Freeway Air zijn activiteiten beëindigen en werd de de PH-FWT verkocht.
Embraer
volgende volgende
Toen KLM Cityhopper in 1990 stopte met de lijndienst Maastricht-Amsterdam en Maastricht-Londen Gatwick nam Air Exel deze diensten over. Gevlogen werd met 2 Embraers EMB-120 Brasilias. In de jaren negentig opereerde AIR Excel in samenwerking met de KLM onder de naam KLM Exel. De vloot werd versterkt met 3 ATR 42's. In 2001 lieerde Air Exel met de Exel Aviation Group. Het netwerk werd uitgebreid en de vloot werd verder versterkt met 1 ATR 72 en later met 2 Embraers ERJ-145's. In 2005 ging Air Exel ten onder door het faillissement van de Exel Aviation Group.
Type : Embraer EMB-120 Brasilia Programma : FS2004 en FSX Model : Premier Aircraft Design Operator : KLM Exel, Air Exel Download : Kompleet vliegtuig
BASE werd in 1985 opgericht als BASE Busines Airlines en voerde chartervluchten uit vanaf Eindhoven Airport. In 1994 werden ook lijndiensten begonnen en werd de naam veranderd in BASE Regional Airlines. BASE was zelfs van 1999 tot 2001 een franchise partner van British Airways. Haar toestellen vlogen in British Airways kleuren en met een 'BA' vluchtnummer. Bestemmingen waren de luchthavens Gatwick en Heathrow in Londen en ook Birmingham, Manchester, Hamburg en Zürich. De vloot bestond uit 3 Embraer EMB 120 Brasilia, 2 British Aerospace J31 Jetstream en 1 Beechcraft 1900D. In april 2001 ging de maatschappij failliet.
Type : Embraer EMB-120 Brasilia Programma : FS2004 en FSX Model : Premier Aircraft Design Operator : BASE Airlines Download : Kompleet vliegtuig
De PH-RXA was een van de twee Embraers ERJ-145's die van 2000 tot 2005 dienst hebben gedaan. Daarna ging Air Exel ten onder door het faillissement van de Exel Aviation Group.
Type : Embraer ERJ-145 Programma : FS2004 en FSX Model : Poject Opensky Operator : KLM Exel Download : Kompleet vliegtuig
Denim Air werd in 1996 opgericht door Hamid Kerboua. Na een dienstverband bij Holland Aero Leasing, Base Airlines en de VLM startte hij Denim Air. Vanaf Eindhoven werd gestart met een lijndienst op London City en wat later op Nice. Na korte tijd moesten de diensten weer opgeheven worden, omdat de concurrentie van maatschappijen als Ryanair en easyJet te hevig was. Denim Air ging zich toen toeleggen op wet-leasing. Het Spaanse Air Nostrum was de belangrijkste klant dat op een gegeven moment 14 Fokkers 50 leasde. In 2005 werd Denim aan Panta Holdings verkocht, eigenaar van VLM Airlines. Hoe het daarna met Denim ging is wat duister. De wet-leasing werd voortgezet en toen Panta de VLM verkocht aan KLM-Air France werden ook eigen lijndiensten opgezet. In 2010 werd echter faillissement aangevraagd. Men had toen nog een lucratief contract met de Noorse luchtmacht en om dit te behouden besloot men een doorstart te maken met 2 Fokker 50's. Tot 2014 ging het weer redelijk en de vloot werd weer uitgebreid. Eind 2014 vond er een management buy out van Panta plaats en de "nieuwe" Panta had het geen belang meer in Denim. Eind 2016 ging het met wat nog van Denim over was definitief mis. Het raakte zijn vliegvergunning kwijt en in januari 2017 werd het faillissement uitgesproken. In de jaren van zijn bestaan heeft Denim Air 27 Fokker 50’s, 4 Fokker 100’s, 3 Embrear ERJ 190, 1 Embraer ERJ-145,1 DeHavilland Dash 8 en 1 ATR 42 in zijn vloot gehad.
Type : Embraer ERJ-145 Programma : FS2004 en FSX, pakket met 3 repaints Model : Poject Opensky Operator : Denim Air Download : Kompleet vliegtuig
2014
2018
De KLM heeft de grootste Europese Embraervloot bestaande uit 17 exemplaren van het type 175 en 30 exemplaren van het type 190. In 2022 beschikte de KLM ook over 19 stuks van de nieuwste 195-E2. Dit aantal zal verder groeien en gaat op termijn de 190's vervangen. De Embraers zijn aangeschaft om vanaf 2014 de verouderde vloot Fokker 70's en 100's te vervangen. Met stoelcapaciteit van 88 stoelen is de Embraer 175 de kleinste in de KLM-vloot en wordt ingezet op de wat dunnere Europese lijnen en natuurlijk als feederliner voor het KLM-netwerk vanaf Schiphol. Het panel in de map is alleen geschikt voor FSX. Je moet dit vervangen door het panel in de bijgevoegde map "panel FS2004".
Type : Embraer EMB-175 Programma : FS2004 en FSX Model : Dreamwings Operator : KLM Cityhopper Download : Kompleet vliegtuig
Met stoelcapaciteit van 100 stoelen wordt de Embraer 190 ingezet op de Europese lijnen en natuurlijk als feederliner voor het KLM-netwerk vanaf Schiphol. In 2022 beschikte de KLM ook over 19 stuks van de nieuwste iets grotere versie EMB-195-E2. Hun aantal zal verder groeien en op termijn de 190 gaan vervangen. Het panel in de map is alleen geschikt voor FSX. Je moet dit vervangen door het panel in de bijgevoegde map "panel FS2004".
Type : Embraer EMB-190 Programma : FS2004 en FSX, pakket met 3 repaints Model : JRLucariny Operator : KLM Cityhopper Download : Kompleet vliegtuig