Type: Douglas DC 3

Programma: FS2004 en FSX,

Model: default Microsoft

Operator: Aero Holland

Download: Alléén repaint


Aero Holland was de eerste chartermaatschappij in Nederland, opgericht door Frits Diepen in 1948. Het bedrijf had drie C-47A's in dienst, die gestationeerd waren op het voormalige vliegveld Ypenburg. Na twee ernstige ongelukken met dodelijke slachtoffers, stopte Aero Holland in december 1949. De PH-TFB was in dienst van juli 1948 tot december 1949..

Type: Douglas DC 3

Programma: FSX, pakket met 3 repaints

Model: Awesome 4 Some

Operator: KLM

Download: Alléén repaint


De PH-ALI Ibis was de eerste DC-3 van de KLM. Het kwam 8 aktober 1936 in dienst. In 1939 werd i.v.m. met de oorlogsdreiging en de neutraliteit van Nederland te benadrukken, met grote letters "HOLLAND" op de romp aangebracht. In 1940 werd om dezelfde reden het hele vliegtuig oranje geschilderd. Tijdens de Duitse inval wist het toestel te ontkomen naar Engeland. Het kreeg de registratie G-AGBB en vloog voor BOAC diensten naar Portugal en Westafrika. Op 1 juni 1943 werd het door de Duitsers boven de Golf van Biskaye neergeschoten.

Type: Douglas DC 3

Programma: FSX, pakket met 5 repaints

Model: Awesome 4 Some

Operator: KLM

Download: Alléén repaint


De PH-TBI kwam in januari in dienst van de KLM. In mei 1955 werd het omgedoopt naar PH-DAA en heeft tot oktober 1968 dienst gedaan. In die tijd kreeg het vijf verschillende beschilderingen. In 1965 ging hij over naar KLM Aerocarto. Op 25 oktober 1968 vloog het met een bemanning van MAC tegen de Tafelberg in Suriname. De KLM heeft ca. 75 DC-3/C-47's in zijn vloot gehad.

Type: Douglas DC 3

Programma: FS2004 en FSX

Model: default Microsoft

Operator: Nederlandse regering

Download: Alléén repaint


De PH-PBA is vanaf oktober 1949 tot september 1970 het regeringsvliegtuig geweest. Toen het door een Fokker Friendship PH-PBF werd vervangen ging het naar de Rijksluchtvaartdienst(RLD) waar het tot 1995 gebruikt werd voor de calibratie van de luchtverkeer- beveiliging. In juli 1995 ging het naar het Aviodome waar het tot september 1997 voor de ingang heeft gestaan. De DDA heeft het toestel overgenomen en na een jarenlange restauratie vliegt nu het weer in volle glorie.

..

Type: Douglas DC 3

Programma: FSX, pakket met 5 repaints

Model: Awesome 4 Some

Operator: Martin's Air Charter/Martinair

Download: Alléén repaint


De PH-MAB werd in februari 1960 van Alitalia gekocht en was het eerste eigen vliegtuig van Martin's Air Charter. Men handhaafde de Alitalia-beschildering en verving Alitalia door Martin's Air Charter Ltd. Het toestel heeft tot januari 1969 dienst gedaan en heeft in die periode 5 verschillende beschilderingen gehad. Martin's Air Charter heeft 5 DC-3/C-47's in zijn vloot gehad, die werden gebruikt voor zowel vracht- als passagierscharters.

Type: Douglas DC 3

Programma: FSX

Model: Awesome 4 Some

Operator: Schreiner Airways

Download: Alléén repaint


In 1963 schafte Schreiner een tweetal Douglas DC-3 Dakota's aan, eigenlijk waren het C-47A's. De PH-DAC kwam van de KLM en was in dienst tot oktober 1967 en is toen geretourneerd naar de KLM. Schreiner gebruikte het toestel voor passagiers en vrachtcharters. De KLM verkocht de PH-DAC direct door en heeft daarna en groot aantal verschillende eigenaren gehad.Het werd het laatst in 2004 gesignaleerd in Afrika. De PH-ERZ kwam uit de Verenigde Staten waar het toestel alleen voor VIP vervoer werd gebruikt. Schreiner Aerocontractors werd in maart 1963 de tweede civiele eigenaar van dit toestel. Het luxe VIP-interieur met 10 zitplaatsen werd gehandhaafd en Schreiner bood het toestel aan voor slechts fl. 2.- per gevlogen kilometer.

Type: Douglas DC 3

Programma: FS2004 en FSX

Model: default Microsoft

Operator: Fairways Rotterdam

Download: Alléén repaint


Fairways Rotterdam is in 1960 opgericht als dochteronderneming van De NV Scheepvaart en Steenkolen Maatschappij (SSM). Aanvankelijk werden  alleen charters uitgevoerd in Europa. Vanaf april 1963 tot augustus 1964 werd 2x per week de lijndienst Rotterdam-Southampton uitgevoerd. Het bedrijf heeft zes C-47A's in dienst gehad. In 1963 nam de moedermaatschappij een belang in Martin's Air Charter. In januari 1964 werd Fairways overgedragen aan Martin's Air Charter. De twee resterende C-47A's  gingen naar MAC in Amsterdam. De dienst Op Southampton werd toen uitgevoerd door een Dove van MAC tot augustus 1964. De PH-SSC werd in augustus 1961 gekocht van Fred Olsen Lines en werd in juni 1970 verkocht aan Delta Air Transport in Antwerpen...

Type: Douglas DC 3

Programma: FS2004 en FSX

Model: default Microsoft

Operator: Moormanair Holland

Download: Alléén repaint


Moormanair kocht de PH-MAG in 1968 van Martinair Holland. Tot mei 1973 werd het toestel gebruikt voor vooral dagelijkse bloemenvluchten naar Parijs en rondvluchten op Schiphol. In mei 1973 werd het toestel verkocht aan Scorpio Films voor opnames voor de film "Dakota". In maart 1974 werd het toestel verkocht aan Trandwinds in Nigeria als 5N-ATA.

..

Type: Douglas C-47

Programma: FS2004 en FSX

Model: Manfred Jahn

Operator: Kroonduif

Download: Alléén repaint


De Kroonduif of Nederlands Nieuw-Guinea Luchtvaart Maatschappij (NNGLM) was onderdeel van de KLM. Het bedrijf is opgericht in 1957 en onderhield tot eind 1962 vooral diensten binnen Nederlands Nieuw-Guinea. Naast 4 C-47's heeft het 4 De Havilland DHC-2 Beavers en 4 Scottish Twin Pioneers in dienst gehad. Na overdracht van Nederlands Nieuw-Guinea aan Indonesië werd de vloot op één C-47 na, de JZ-PDA,  aan Garuda Indonesia overgedragen. De JZ-PDA is de voormalige PH-TBI die in januari 1946 in de KLM vloot kwam. Bij terugkomst in 1962 werd hij als PH-DAA weer in de KLM-vloot opgenomen. In november 1968 is het toestel in dienst van KLM Aerocarto in Suriname verongelukt.

Type: Douglas DC 3

Programma: FSX

Model: Awesome 4 Some

Operator: Transavia Limburg

Download: Alléén repaint


In januari 1966 wordt aan de nieuwe Nederlandse maatschappij Transavia Limburg B.V. vergunning verleend om met Dakota's chartervluchten te gaan verzorgen vanaf de luchthavens Beek en Rotterdam. Er werd bij British United Channel Airways een Dakota aangekocht en beschilderd in de kleuren van de nieuwe maatschappij. De Boreas Corporation uit Florida, handelaar in tweedehands vliegtuigen, had interesse in de zich snel ontwikkelende Europese vakantiemarkt en kocht Transavia. Tevens werd een nieuwe CAO gezocht en dat werd John Block, de oude partner van Martin Schröder van MAC. John Block wilde wel maar uitsluitend wanneer met groter materieel zou worden gevlogen. Boreas besloot een drietal DC-6-en ter beschikking te stellen en de koop van de DC-3 werd ongedaan gemaakt. De PH-RIC bleef in Engeland en heeft dus nooit voor Transavia gevlogen.

Type: Douglas DC-4 (C-54 Skymaster)

Programma: FS2004 en FSX, pakket met 6 repaints

Model: Jens B. Kristensen

Operator: Netherlands Government Air Transport

Download: Alléén repaint


Tijdens en direct na de Tweede Wereldoorlog werd het transport door de lucht  verzorgd door No. 1316 (Dutch Communications) Flight van RAF Transport Command. Toen dit onderdeel werd ontbonden werden de betreffende vliegtuigen opgenomen in het "Netherlands Government Air Transport" (NGAT). Het was  burgerluchtvaartmaatschappijen nog niet toegestaan om op de vliegvelden langs de route landingen te maken. Daarom was het noodzakelijk de dienst het karakter van een regeringsdienst te verlenen. In het najaar van 1945 kwamen de 14 door het Rijk in Amerika gehuurde Douglas C-54 toestellen in Nederland aan om de diensten van de KLM te herstellen. De toestellen werden door KLM-bemanningen gevlogen, die formeel in dienst van het Rijk waren en daarom ook luchtmachtuniformen droegen. De toestellen kregen een NL-registratie, die in 1947 na overdracht van activiteiten aan de KLM werden vervangen door de PH-registratie. De NL-300 kwam in oktober 1945 in dienst en voerde op 10.11.1945 de eerste vlucht uit naar Nederlands Indië. Later werd de registratie PH-TAB. In Oktober 1947 werd het toestel verkocht naar Skyways in GB. . Deze repaint maakt deel uit van de download:Douglas DC-4 Dutch Pack for FS2004 and FSX.

..

Type: Douglas DC-4 -1009

Programma: FS2004 en FSX, pakket met 6 repaints

Model: Jens B. Kristensen

Operator: KLM

Download: Alléén repaint


De PH-TAT is een van de zes direct na WII gekochte DC-4-1009's en is in maart 1946 afgeleverd. Met dit toestel werd de dienst Amsterdam-New York hersteld. Het heeft ook een aantal jaren dienst gedaan bij het Caribisch vliegbedrijf van de KLM als PJ-TAT.In 1954 kreeg het de registratie PH DBT. In juni 1958 werd het verkocht naar Air France. Het toestel heeft twee verschillende beschilderingen gehad. In 1954 had het aan de linkerkant "The Flying Dutchman"en aan de rechterkant "De Vliegende Hollander"op de romp staan. Deze repaints maken deel uit van de download:Douglas DC-4 Dutch Pack for FS2004 and FSX.

Type: Douglas DC-4 (C-54B Skymaster)

Programma: FS2004 en FSX, pakket met 6 repaints

Model: Jens B. Kristensen

Operator: Martin's Air Charter

Download: Alléén repaint


De PH-MAE werd in vanaf juni 1962 gehuurd van Boreas in de VS. In maart 1963 kocht MAC het toestel. Het werd gebruikt voor zowel passagiers- als vrachtcharters.In december 1966 werd het verkocht naar All Air als D-ADAC. De beschildering van 1962 is opmerkelijk. De ronde ramen werden vierkant ingekaderd zodat het vliegtuig het uiterlijk kreeg van de modernere DC-6. In 1964 werd het in de nieuwe MAC-huisstijl geschilderd. . Deze repaints maken deel uit van de download:Douglas DC-4 Dutch Pack for FS2004 and FSX.

Type: Douglas DC-6

Programma: FS2004 en FSX, pakket met 6 repaints

Model: Jens B. Kristensen

Operator: Transavia Holland

Download: Alléén repaint


In juli 1966 kwamen de eerste drie DC-6-en naar Transavia, twee DC-6 en een DC-6B. Ze werden bij Fokker in het door Thijs Postma ontworpen huisstijl gespoten. Fokker verzorgde bij de start ook voor het technisch onderhoud totdat Transavia over een eigen technische dienst kon beschikken. De PH- TRA was het eerst geregistreerde toestel van Transavia. Deze repaint maakt deel uit van de download: Douglas DC-6 Dutch Pack for FS2004 and FSX.

Type: Douglas DC-6B

Programma: FS2004 en FSX

Model: Jens B. Kristensen

Operator: Transavia Holland

Download: Alléén repaint


Op 14 november 1966 werd de vergunning verleend om met grotere vliegtuigen dan de Dakota te vliegen en op 16 november werd de eerst charter uitgevoerd met de DC-6B PH-TRC, waarbij het Nederlands Dans Theater en het Nederlands Balletorkest van Amsterdam naar Napels werden vervoerd. De PH-TRC werd 1969 verkocht aan Flughjalp. Transavia heeft 11 DC-6-en in dienst gehad vanaf 1966 tot 1969.

Type: Douglas DC-6A

Programma: FS2004 en FSX

Model: Jens B. Kristensen

Operator: Martinair Holland

Download: Alléén repaint


De PH-MAM is oorspronkelijk in november 1953 met de registratie PH-TGB aan de KLM geleverd. In februari 1954 kreeg het de nieuwe registratie PH-DFB. In januari 1961 werd het toestel verkocht aan General Electric. In december 1966 kocht Martinair Holland het. Tot mei 1971 werd de PH-MAM gebruikt voor passagiers- en vrachtcharters en werd daarna verkocht aan Inex Adria Airways. Deze repaint maakt deel uit van de download: Douglas DC-6A Dutch Pack for FS2004 and FSX.

Type: Douglas DC-7c

Programma: FS2004 en FSX

Model: Greg Pepper, Don Gibson

Operator: Martin's Air Charter

Download: Alléén repaint


De DC-7C PH-DSO was een van de vier DC-7C's die in de zestiger jaren deel hebben uitgemaakt van de vloot van Martin's Air Charter(later Martinair Holland). Het toestel werd gekocht van de KLM en was in dienst van februari 1964 tot oktober 1968. Daarna werd het verkocht aan Trans Meridian Ltd en kort daarna gebruikt voor brandweeroefeningen op Stansted Airport. Gesloopt in 1970.

Type: Douglas DC-7c

Programma: FS2004 en FSX

Model: Greg Pepper, Don Gibson

Operator: Schreiner Airways

Download: Alléén repaint


Schreiner Airways leasde de DC-7C PH-SAE van Trans World Leasing Ltd. De eerste eigenaar was Japan Airlines en Braathens in Noorwegen, die het verkocht aan Trans World Leasing. Vanaf juli 1965 tot december 1967 was het in dienst van Schreiner Airways, totdat deze zijn chartervluchten stopte. Het toestel ging terug naar Trans World Leasing ltd en werd later gebruikt voor de hulpvluchten naar Biafra. Waarschijnlijk is het toestel daarna in Afrika gesloopt.

1936

1939

1940

1946

1950

1957

1960

1967

1960

1961

1962

1963

1966

1946

1954

1962

1964

Type: Douglas DC-6

Programma: FS2004 en FSX, pakket met 6 repaints

Model: Jens B. Kristensen

Operator: KLM

Download: Alléén repaint


Gedurende WII ontwikkelde Douglas de DC-6 als een opvolger van de DC-4/C54 met een grotere capaciteit en een drukcabine. De DC-6-familie (DC-6, DC-6A en DC-6B) werd de meest succesvolle airliners tot de introductie van de eerste jetliners. Velen bleven tot in de jaren zeventig in dienst. De KLM heeft heeft vanaf 1948 6 DC-6-en in zijn vloot gehad. In 1952 kwamen daar 7 exemplaren van de verlengde en zwaardere DC-6B bij en in 1953 nog 2 DC-6A's (De vrachtversie van de DC-6B met vrachtdeur). Vanaf 1960 tot 1963 werd de hele DC-6-vloot vervangen door de DC-8. De PH-TPI, later PH-DPI kwam in maart 1948 in de KLM-vloot en werd in september 1963 verkocht aan Linn Aeronautica in Panama. Deze repaints maken deel uit van de download:Douglas DC-6 Dutch Pack for FS2004 and FSX.

1948

1948

1950

1958

1960

Type: Douglas DC-4 (C-54 Skymaster)

Programma: FS2004 en FSX, pakket met 6 repaints

Model: Jens B. Kristensen

Operator: Euravia Air Transport

Download: Alléén repaint


Euravia Air Transport werd in 1959 opgericht als dochter van Universal Air Tours UK met als thuisbasis Beek Airport( nu Maastricht-Aachen Airport. De G-APNH werd gehuurd van Independent Air Transport( later bekend als Blue Air). Er werden slechts een paar chartervluchten uitgevoerd en het bedrijf kwam al direct in financiële problemen en ging binnen een paar maanden al failliet. Deze repaint maakt deel uit van de download:Douglas DC-4 Dutch Pack for FS2004 and FSX.

Type: Douglas DC-6A

Programma: FS2004 en FSX, pakkey met 3 repaints

Model: Jens B. Kristensen

Operator: KLM

Download: Alléén repaint


De Douglas DC-6A Liftmaster is de met 1.50 mtr verlengde versie van de DC-6 met een vrachtdeur. De KLM kocht er twee in 1953. In hetzelfde jaar nam de PH-TGA Ir. M.H.Damme met 64 passagiers aan boord deel aan de 12.300 mijl(19.800 KM) lange London-Christchurch race in de categorie: Commercial Transport Aircraft. Deze categorie werd gewonnen door de Vickers Viscount met de KLM DC-6A welliswaar als tweede maar op handicap als winnaar. Deze "Last Great Air Race" bleek niet meer het grote publiek aan te spreken de London- Melbourne Race van 1934. In 1955 werd het toestel omgebouwd tot DC-6B en in 1960 verkocht naar de VS. Deze repaints maken deel uit van de download: Douglas DC-6A Dutch Pack for FS2004 and FSX.

1953

1954