Type: ATR 42-300

Programma: FS2004 en FSX

Model: ISDT

Operator: Holland Aerolines

Download: Kompleet vliegtuig


Holland Aerolines vloog vanaf maart 1986 tot december 1987 lijndiensten vanaf Rotterdam Airport.

De jaren daarvoor was men reeds actief met charters en pakketvervoer met Piper PA-31 Navajo's en een enkele GAF N-24 Nomad. Op de lijndiensten werden GAF N-24 Nomads én een drietal ATR-42's ingezet. Op Southend en Norwich werd met de Nomads gevlogen en op Orly en Charles de Gaulle,Parijs en Hamburg en Frankfurt met de ATR-42's. De Nomad's waren een wonderlijke keuze. Holland Aero Lines was de enige maatschappij die dit type in Europa vloog. Ze waren voor een lage prijs in de USA gekocht. Het onderhoud was daardoor moeilijk en relatief duur. Een van de Nomad's is gebruikt voor reserveonderdelen. Eind 1987 kwam Holland Aerolines in ernstige financiële problemen en werd het kort daarna failliet verklaard. De PH-ATR was een van de drie ATR-42's waarover de maatschappij beschikte. In 1986 en 1987 werd er mee gevlogen op Orly en Charles de Gaulle,Parijs en Hamburg en Frankfurt. Na het faillisement werden de ATR 42's aan Transport Aérien Transrégional in Frankrijk verkocht.

Type: ATR 42-300

Programma: FS2004 en FSX

Model: ISDT

Operator: KLM Exel, Air Exel

Download: Kompleet vliegtuig


Toen KLM Cityhopper in 1990 stopte met de lijndienst Maastricht-Amsterdam en Maastricht-Londen Gatwick nam Air Exel deze diensten over. Gevlogen werd met 2 Embraers EMB-120 Brasilias. In de jaren negentig opereerde AIR Excel in samenwerking met de KLM onder de naam KLM Exel. De vloot werd versterkt met 3 ATR 42's. In 2001 liëerde Air Exel met de Exel Aviation Group. Het netwerk werd uitgebreid en de vloot werd verder versterkt met 1 ATR 72 en later met 2 Embraers ERJ-145's. In 2005 ging Air Exel ten onder door het faillissement van de Exel Aviation Group.